Samenwerken aan tevreden klanten

ICT-dienstverleners hebben over het algemeen een groep zeer loyale klanten. Dat heeft te maken met specialistische kennis over de aanwezige infrastructuur. De samenwerking gaat gepaard met een hoge mate van vertrouwen en er is geregeld persoonlijk contact. De nabijheid van de vestiging is in sommige gevallen ook prettig zodat er bij problemen snel geschakeld kan worden. Ondanks deze sterke relatie met klanten, missen deze ICT ondernemers kansen om de dienstverlening uit te breiden.
Zaken als internet en telefonie worden nu nog hoofdzakelijk geregeld door de klant zelf. Binnen de ICT-sector zijn de ontwikkelingen inmiddels zo ver dat zij deze diensten zelf ook aan kunnen bieden. Dit vereist echter wel specialistische kennis en aanzienlijk opstartkapitaal. Om direct in te spelen op deze marktontwikkeling is het ook mogelijk om een partnerschap aan te gaan met een ICT partij die al de beschikking heeft over deze capaciteit.
Aanspreekpunt

Het voordeel voor de klant is, dat zij hiermee tijd besparen en het vertrouwde aanspreekpunt voor de ICT zaken behouden. Wanneer er problemen zijn met de internetverbinding of de telefoonlijn ligt de verantwoordelijkheid volledig bij de ICT leverancier om het op te lossen. Meer over deze manier van werken vindt u op www.artofautomation.net
Artikel geplaatst op: 05 februari 2015 - 11:06

Gerelateerd

Delen