column
Als je doet wat je deed,
krijg je wat je kreeg

Keuzes gericht op de lange termijn
Bij AZ zijn we altijd onderweg om beter te worden, en dat doen we met elkaar. Dat is een mooi uitgangspunt voor een bedrijf. Samenwerken staat bij AZ hoog in het vaandel. Niet alleen op het voetbalveld, maar ook binnen de andere takken van de club. En zoals voor bijna alles geldt: om beter te worden moet je continu om je heen blijven kijken. Hoe beweegt de economie, waar liggen kansen en wat moeten we vasthouden?
Dat vasthouden vertaalt zich naar de visie op de lange termijn. Wanneer er bij ons een nieuw partnerschap ontstaat, doen we dat niet met een kortetermijnvisie, maar graven we dieper dan dat om de kansen optimaal te benutten. We zoeken naar de mogelijkheden, houden ons bezig met hoe we het maximale uit een partnerschap kunnen halen en hoe we van elkaar kunnen leren.
Maar om van elkaar te kunnen leren, heb je raakvlakken nodig, je moet bij elkaar passen. AZ staat bekend als een ambitieuze club uit de regio, die de top van Nederland wil uitdagen. Eind oktober jongstleden hebben we met AZ de supermarktketen Vomar voor drie jaar aan ons gebonden. De Vomar is een gezonde, snelgroeiende supermarktorganisatie uit de regio Noord-Holland, die zich bezighoudt met goede voeding en eerlijke producten. En twee goede merken uit Noord-Holland kunnen elkaar versterken. Het is daarom natuurlijk niet toevallig dat we deze verbinding met elkaar zijn aangegaan.
In 2018 gaan we het niet ineens over een andere boeg gooien dan de afgelopen jaren. De keuzes die we binnen AZ maken, zijn dus gericht op de lange termijn. Tijdens de presentatie van de jaarrekening van seizoen 2016-2017 werd bekend dat dat seizoen een netto winst van €10,5 miljoen had opgeleverd. Die opbrengsten zullen in lijn met de visie van AZ worden geïnvesteerd, met als doel om het voetbal en het merk ten goede te komen. Zo zal er bijvoorbeeld geïnvesteerd worden in het stadion en het AFAS Trainingscomplex, om als club weer door te kunnen groeien.
Positieve cijfers bevestigen dat onze manier van aanpak werkt. Dus wat de afgelopen jaren heeft geteld, zal ook in 2018 tellen: samen zijn we onderweg om beter te worden. Want als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Robert Eenhoorn
Directeur Algemene Zaken AZ
Commercie@az.nl / az.nl/zakelijk
Artikel geplaatst op: 20 november 2017 - 17:42

Gerelateerd

Delen

Er zijn nog geen reacties

Plaats je reactie: