Succesvolle MKB'ers combineren on- en offline
6,5 procent winkelvloeroppervlakte in Noord-Holland staat leeg

De tweede editie van het Future Shopping Event van ondernemersvereniging #clubcaas vond plaats op het hoofdkantoor van Rabobank Alkmaar e.o. aan Robonsbosweg 5 in Alkmaar. Een evenement met key speakers als dr. Jesse Weltevreden en Rabobank e-business innovatiespecialist René de Visser. Belangrijk onderwerp was: hoe het levendig houden van de winkelstraten in de regio en hoe kan de detailhandel in de regio Alkmaar anticiperen op de ontwikkelingen en groei waarborgen?
Wethouder Victor Kloos. (Foto: aangeleverd)

Anno 2017 staat nog steeds 6,5 procent de winkelvloeroppervlakte in Noord-Holland leeg. De verlaten winkels zijn een doemscenario voor winkeliers, maar ook voor de gemeentes zelf. Het veranderende winkelgedrag van de consument van offline naar online vraagt om een nieuwe blik op hoe winkeliers en gemeenten samen kunnen werken om de winkelstraten levendig te houden. #clubcaas brengt ze wederom bijeen om de regio Alkmaar te ondersteunen in deze transitie.
De avond werd geopend door wethouder Victor Kloos waarna bezoekers konden kiezen uit lezingen ‘De Nieuwe Winkelstraat’ door René de Visser (e-business consultant Rabobank) en ‘Winkelen anno NU’ door dr. Jesse Weltevreden (professor digital commerce bij HvA). En masterclasses ‘Meer online conversie!’ door Stan Hermes, digitale marketingspecialist bij Bluedesk en ‘Personal Branding’ door business coach Janke Papa van ‘Het Plan’.
Na afloop van het programma was er tijdens de netwerkborrel met hapje gelegenheid voor winkeliers en bestuurders om met elkaar van gedachten te wisselen.
Artikel geplaatst op: 15 december 2017 - 08:47

Gerelateerd

Delen