'Hallo2013! was feest der herkenning en erkenning'

In het AFAS stadion in Alkmaar vierden meer dan 1.300 Noord-Hollandse ondernemers de start van 2013. (Foto: Vincent de Vries/RM)

REGIO - De Kamer van Koophandel Noordwest-Holland heeft het nieuwe jaar ingeluid met de netwerkbijeenkomst Hallo2013! In het AFAS stadion in Alkmaar vierden meer dan 1.300 Noord-Hollandse ondernemers de start van 2013.
Voor het vijfde jaar op rij werd deze netwerkbijeenkomst georganiseerd. Al vanaf het eerste jaar blijkt Hallo! goed in de belangstelling te staan. Voor de derde achtereenvolgende keer was Rodi Media als mediapartner betrokken bij het aansprekende evenement. Naast de vaste partners TdH Strategy & Creation en AZ had dit jaar nog een aantal bedrijven gekozen voor het partnerschap: BDO, GP Groot, Rabobank, Sophista, Greenium, Elma Multimedia, Nic. Oud Direct Mail en Stammis Horecaverhuur.
De openingspeech van Gerrit Valk, voorzitter van de KvK, stond in het teken van gematigd optimisme. Dat was de mening van veel van de bezoekers. Valk noemde in het bijzonder het belang van de export voor de regio. "Met als fundamenten een flinke portie positiviteit en een goede sectoren op het gebied energie, gezondheid, agri-business hebben we een uitstekende basis gelegd. Nu alleen nog even het economische tij mee krijgen."

Terug naar de basis


Voor Lonneke Deutekom van Know How Events uit 't Zand is Hallo! de gelegenheid bij uitstek om de vervlakking tegen te gaan. "We zitten verstopt achter onze laptop. Ik ben een face to face mens. Op zoek naar persoonlijk contact." Woorden van gelijke strekking bezigde Christien Broekhoven van GV Media uit Beverwijk. "Er zijn momenten, dat je terug moet naar de basis. Ondernemers denken te gemakkelijk alleen maar gebruik te kunnen maken van Facebook en tweets. Ik vind dat daardoor ook een stuk van de echte communicatie verloren gaat." Voor Rob van de Pas, trainer consultant van Kenneth Smit Training, stond Hallo2013! vooral in het teken van vertrouwen herwinnen. "Het is een feest van herkenning en erkenning. En dat moeten we uitbouwen." Zelf initiatieven ontplooien is het credo van Jeroen Woudsma van Novimagz, gespecialiseerd in het aanbieden van een mogelijkheid om op een gebruiksvriendelijke wijze in een handomdraai een eigen online magazine te maken. "Als de business niet naar jou komt, zul je zelf naar de business toe moeten. Wat is dan een betere locatie dan Hallo!?"

Artikel geplaatst op: 08 januari 2013 - 09:30

Gerelateerd

Delen

Er zijn nog geen reacties

Plaats je reactie: