Senna Bellod (11) jongste KvK-ondernemer Alkmaar
Moeder als business consultant uitstekend adviseur

Ze is pas 11 jaar oud, maar haar bekendheid begint steeds grotere vormen aan te nemen. De Beverwijkse 'Senna Bellod' heeft haar eigen kanaal op YouTube, waarop ze wekelijks een nieuwe video plaatst. Ongeveer 85.000 abonnees volgen haar verrichtingen en dat aantal stijgt nog elke dag. Afgelopen zomer liet Senna zich bij de Kamer van Koophandel formeel registreren als ondernemer.
Senna Bellod samen met haar moeder en business consultant Sandra Niesten. (Foto: Bos Media Services)

Ze keken wel even verbaasd in het kantoor van de Kamer van Koophandel in Alkmaar. Senna bleek de jongste ondernemer ooit te zijn die zich daar heeft laten registreren. Om video’s op internet te publiceren, hoef je geen ondernemer te zijn, maar Senna heeft grootse plannen en ondernemingslust. “Ik wil later een kledingzaak beginnen. Een echte winkel, maar ook een webwinkel. En omdat mijn kanaal op YouTube nu heel hard gaat en ik daardoor veel samenwerking krijg met kledingmerken was het gewoon handig om me in te schrijven.” Aan haar moeder Sandra Niesten heeft ze een uitstekende coach, want zij kent als business consultant het zakelijk klappen van de zweep. Vanuit haar eigen onderneming ‘Onderneem het Maar’ helpt ze vrouwelijke ondernemers met het neerzetten van een succesvol bedrijf. Dat ze nu haar eigen dochter van dienst kan zijn, kon ze twee jaar geleden nog niet vermoeden.
Bekendheid

Senna: “Het begon met een video die ik maakte tijdens onze vakantie op Mallorca, dat was in de herfstvakantie van 2016. Die video hebben we pas in december van dat jaar online gezet.” Familieleden en vrienden bekeken de beelden en de bezoekersteller ging langzaam omhoog. Een week nadat de video online was gegaan, zag Mayte, de vijf jaar oudere zus van Senna, een oproep. Eén van de bekendste ‘YouTubers’ van ons land, Kelvin Boerma (bekend onder de naam Kalvijn) bood haar de mogelijkheid om onder zijn leiding de fijne kneepjes van het vak te leren en meer bekendheid te generen via de wedstrijd ‘Van niks naar clicks’. Senna schreef zich in en won uiteindelijk de competitie. Het leverde haar veel bekendheid op, want: “Kelvin heeft ongeveer 800.000 abonnees en die maakten nu allemaal kennis met mij. Eind 2017 had ik zelf al 50.000 abonnees en nu zijn het er ongeveer 86.000 geworden. Ik hoop nog dit jaar de 100.000 te halen.”
Artikel geplaatst op: 12 september 2018 - 10:00

Gerelateerd

Delen