column
Vernieuwing en traditie

Mart voor de zaak
Familiebedrijven zijn AZ niet onbekend. De club is immers ontstaan uit een fusie van Alkmaar ’54 en FC Zaanstreek waar later de gebroeders Cees en Klaas Molenaar de bestuursleden en investeerders werden. Mannen met hart voor de zaak. Mannen die door het vuur gingen voor hun club.

Natuurlijk, niemand is immuun voor crises, maar familiebedrijven weten over het algemeen het hoofd boven water te houden dankzij het hechte fundament. De broers Molenaar investeerden juist toen het financieel moeilijk was. Omdat ze geloofden in de club en omdat ze ambitieus waren. Mede dankzij hun impulsen vond AZ de weg naar boven en werd het de club die het nu is.
Dit seizoen, 50 jaar na het ontstaan van AZ’67, speelt AZ met een logo met een gouden randje op de borst. Het logo wordt met trots gedragen. Niet in de laatste plaats omdat we nog steeds een soort familie zijn. Neem bijvoorbeeld de A-selectie. De selectie ontbijt samen, luncht samen en reist samen. Treurt, viert en lacht samen. Als de pechvogel Calvin Stengs ernstig geblesseerd raakt, komt zijn familie de volgende dag op bezoek. En blijft komen.
Loyaliteit, stabiliteit en teamgeest zijn kernwaarden bij AZ. Het is dus geen toeval dat onze hoofdsponsor AFAS een familiebedrijf is. Zo’n bedrijf dat van vaders op zonen is doorgegeven. Dat is belangrijk voor de continuïteit. Zulke bedrijven zijn doorgaans ook trouw aan hun personeel en vice versa; precies zoals we dat bij AZ ook graag willen.
Dat betekent niet dat we een gesloten club zijn, of dat we ons niet vernieuwen en ontwikkelen. Dat doen we zeker. Op het veld en buiten het veld. Maar tegelijkertijd willen we de cultuur bewaken en koesteren we de traditie.
Vernieuwing en traditie. Ofwel: een nieuw tenue met een logo met een gouden randje op de borst.
Robert Eenhoorn
Directeur Algemene Zaken AZ
Commercie@az.nl/az.nl/zakelijk
Artikel geplaatst op: 02 september 2017 - 17:42

Gerelateerd

Delen

Er zijn nog geen reacties

Plaats je reactie: